søndag den 26. oktober 2014

SØMANDEN I IC3-toget

SØMANDEN I IC3-toget viser mig
en tatovering af sin datter
han lige har fået lavet
på sin overarm
      og så spørger han mig om
hvad jeg synes -
Tatoveringen er grim, jeg siger den er pæn. Det er let nok.
Som matematiklæreren siger:
       Når først man kender problemet
       er det bare
       at løse det -
                   Har du pengeproblemer? Ja. Vind i Lotto!
                   Er du utilfreds med regeringen. Ja. Sluk for fjernsynet!
                   Føler du dig udenfor når jeg kikker på sømandens overarm?
For hvis du gør, kan du altid
få tatoveret mit navn og en rose på din skulder, du kan melde dig
til 'Glad musik og glad motion'
du kan trøste dig med
at der også mellem sømanden og mig
er et HAV


som er ubeskriveligt



                                             stort